Myjnie do kół i podwozi
Budownictwo, GórnictwoCzy zastanawialiście się dlaczego jadąc przez przemysłowe tereny zachodniej europy, nawet w pobliżu kopalni, placów budów, wasz samochód nie jest ciągle brudny? Prawo w tych krajach, wymaga aby pojazdy robocze opuszczające zanieczyszczony teren były oczyszczane z błota, piasku, gliny – dzięki temu drogi, a także kanalizacja deszczowa- są o wiele bardziej czyste. W Polsce problem czystości dróg w pobliżu takich obiektów w większości przypadków jest bardzo duży. Nasze prawo na dzień dzisiejszy nie jest tak restrykcyjne i pozostawia pewną dowolność w decyzji o zainstalowaniu systemu oczyszczania pojazdów – tzw. „myjek”. Dopiero zbiorowe akcje mieszkańców, albo kolizja spowodowana śliską nawierzchnią drogi mogą dać Inwestorowi impuls do zainwestowania w takie urządzenie.
Myjka do kół i podwozi, jako urządzenie – jest stosunkowo mało skomplikowana, jej główne elementy to z reguły:
- platforma przejazdowa
- system dysz zamontowanych na spodzie i ścianach platformy
- zbiornik szlamowy zbierający zanieczyszczenia
- układ pompowy zasilania dysz wodą oczyszczoną
- układ pompowy lub przenośnikowy usuwania szlamu po sedymentacji w zbiorniku
- sterowanie
Myjki występują w różnych wersjach technologicznych, jako:
- stacjonarne zabudowane na stałe,
- mobilne, które można transportować na miejsce aktualnej budowy.
Pompy które występują w myjkach to :
- średniociśnieniowe pompy wody oczyszczonej, np. prod. SAER,
- szlamowe pompy do ewakuacji zabrudzeń, np. prod GRINDEX, TOYO.
W niedługim czasie, na skutek ujednolicenia prawa na obszarze UE, także w Polsce będzie konieczne dbanie o czystość pojazdów opuszczających kopalnie, kamieniołomy, żwirownie i place budowy. Nie tylko ze względu na ich walory estetyczne, ale także komfort pobliskich mieszkańców, ich bezpieczeństwo, ale także czystość środowiska.
[wpdm_tree category=”peakwash”]